Про перспективи українських бетонних доріг
За інформацією Національної енциклопедії будівництва, у впровадження цементно-бетонних доріг в Україні маса переваг. Економіка країни, так і прості водії від цього тільки виграють.
За словами фахівців, бетонна дорога може служити без капітального ремонту до 30 років, не вимагаючи витрат на обслуговування. У той час, як звичайна асфальтна магістраль потребує капітального ремонту кожні 12 років. Але це не стосується українських реалій, так як в нашій країні частковий або капітальний ремонт доріг потрібно проводити як мінімум щовесни.
Варто зазначити що в Україні близько 1,4% всіх доріг - цементобетонні (ЦБД), тоді як в країнах Євросоюзу цей відсоток сягає 30%. При цьому для будівництва та ремонту асфальтобетонних доріг потрібен бітум. Україна його імпортує з Росії. У той час, як матеріали для цементобетонного дорожнього покриття виробляються в Україні.
Примітно, що вартість будівництва бетонної дороги в рази менше, ніж ціна кілометра полотна з асфальтовим покриттям. Весь цивілізований світ їздить тільки по бетонним дорогах, адже цементно-бетонні дороги витримують більшу вагу ніж асфальт. До того ж в темний час доби цементобетон краще відбиває світло, тоді як асфальтобетон його поглинає. А з точки зору стійкості і зчеплення з дорогою цементобетон також більш стабільний матеріал.
Для нашої країни, де проблема якості дорожнього полотна завжди залишається болючим місцем, подібне нововведення може дійсно принести безсумнівну користь. Однак, не варто забувати і про інші фактори, наприклад, таких як корупційна складова під час будівництва або ремонту доріг.
Комментарии
Отправить комментарий